Välkommen!

En blogg om valpen Fannys liv och leverne, äventyr och upptåg.

torsdag 2 december 2010

Fanny får panik


Fotomodell... blir hon inte. Fanny gillar inte när man siktar på henne med en kamera eller ens pekar på henne. Då morrar hon och är den en kamera, så försöker hon bita objektivet av den. Jag får kanske ta fram 300 mm objektivet och smygplåta henne istället för att försöka få fina närbilder.

I dag fick Fanny panik. Och närapå jag också - fast jag är nog lite coolare. Hon hade hittat sin favoritboll och den låg mitt under dubbelsängen, som har ca 20 cm frigång från golvet. Jag såg inte när hon ålade sig in under sängen.

Men jag hörde när hon inte kunde komma ut.

Hon tjöt och skrek så jag trodde att vartenda ben hade gått av. Hon kunde ju inte resa på sig. Och dessutom hade hon tänkt att få med sig bollen.

Ja, vad gör man? Sängarna lyfter man inte om man inte är fyra man. Och hunden kommer man inte åt. Det finns bara ett alternativ: avvakta...

Hade hon lyckats ta sig in, så måste hon kunna komma ut själv. Men det var hemskt att höra henne gnälla och yla under sängen. Det var så hemskt att jag gick därifrån.

Nä, jag gick bara för att inte stressa henne. Hon lugnade faktiskt ner sig och lyckades på något sätt kravla sig ut helskinnad.

Bollen? Den hade hon med sig förstås och började genast leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar