Välkommen!

En blogg om valpen Fannys liv och leverne, äventyr och upptåg.

fredag 26 november 2010

Det var jag som hittade kotten!


Lagen om äganderätt enligt Fanny, 12,5 veckor

Om jag tycker om det, så är det mitt
Om jag har det i munnen, så är det mitt
Om jag har lyckats sno det från dig, så är det mitt
Om jag hade det förut, så är det fortfarande mitt
Om det är mitt, kan det inte på något vis bli ditt
Om jag har bitit sönder det, så är alla bitarna mina
Om du leker med något och lägger det ifrån dig, så blir det mitt
Om det har en prislapp på mer än 500 kronor, är det mitt
Om du säger loss, tror jag att du pratar engelska - för grejen är redan förlorad för dig
Om det smakar illa eller om jag inte vill ha det, så är det DITT 


1 kommentar:

  1. WORD!!!

    En modern positiv kommentar till något som är bra skrivet, uttalat eller på annat sätt kommunicerat.

    SvaraRadera