Välkommen!

En blogg om valpen Fannys liv och leverne, äventyr och upptåg.

onsdag 24 november 2010

Skarpt läge!


Skarpt läge. Därför blev det ingen vidare skärpa på bilden som husse tog när matte höll ihop krokodilkäftarna. Det var dags för 12-veckorsvaccinationen. Och som om det inte skulle räcka med ett hemskt stick i nacken, hade vi beställt första rabiessprutan också. Man måste vara ute i tid om man ska få alla vaccinationer klara till våren. Vi bor ju granne med härliga Åland och dit vill vi så gärna ta med Fanny.

Kolla mattes grepp om nosen och i hela valpen förresten. Veterinären behöver sina två händer för att få dit sprutan. Jag undrar hur det hade gått om jag bara lämnat in Fanny och sagt att jag inte tål se sprutor för då svimmar jag. Förmodligen har veterinärer som arbetar ensamma lärt sig någon slags skruvstädsteknik med knäna och armbågarna.

Jag kände att jag kunde släppa taget inför spruta nummer två. Fanny bara pep till lite grann, men för övrigt var hon mest nyfiken på gubben och på utsikten hon fick när hon hamnade högt upp på ett bord. Han fick titta i hennes öron också. Bara fint där nere... Och Fanny bestämde sig för att det var ganska kul och spännande hos veterinären.

Om en månad ska hon ha spruta nummer två med rabiesvaccin. När jag skulle skriva in det i almanackan upptäckte jag att det är julafton då!! 

Jag såg i en tidning att väldigt många människor ger sina hundar julklappar. Och vad kan väl passa bättre än en dos vaccin under nackskinnet? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar